من در جست و جو هستم...

من در جست و جو هستم...

من در جست و جو هستم...

در جستجوی راز غریب یک خیابان دو طرفه !

در جست و جوی چرای سحر تکان یک پرچم !

در جست و جوی اعجاز اشکال هندسی... اعجاز شش گوشه !

در جستجوی منشا این بوی غریب که نمی دانم چرا فقط چند روز مانده به محرم می پیچد !

در جست و جوی اینکه چرا وقتی پا در آن خیابان دو طرفه می گذاری و چشمت

به تکان آن پرچم سرخ رنگ می افتد دلت تا ابد اسیر آن شش گوشه می شود و

بوی سراسر ابهامش تا همیشه به جای خون در رگ هایت جریان می یابد...

آی کربلا کربلا کربلا...

من در جست و جو هستم..

در جست و جوی یک وجب جا برای نماز خواندن

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم.


پارسال یک هفته ای  شهر ما میزبان جشنواره تئاتر کودک بود. روز آخر جشنواره خیلی شلوغ بود. برادر کوچکم را برده بودم تئاتر ببیند. قرار بود ساعت 18 حسن کچل را توی مجتمع  فرهنگی هنری شهید آوینی اجرا کنند.

تئاتر داشت شروع می شد که اذان گفتند. برادرم را سپردم به خدا و بلند شدم بروم نماز بخوانم. مردم پشت در محوطه تناتر و سینمای مجتمع تجمع کرده بودند که بلکه جا باشد بیایند تو. (برای رفتن به نماز خانه کوچک ده نفری آن مجتمع "مثلا فرهنگی" به آن بزرگی باید از بین آن جمعیت رد می شدم و به بیرون بخش سینمایی می رفتم.) به مسئول درب گفتم: در را باز کنید بروم نماز بخوانم و برگردم. گفت: نمیشود خانم، مگر جمعیت را نمی بینی!

حرفش منطقی بود. اگر می رفتم برگشتی درکار نبود. نمی شد هم برادر کوچکم را بگذارم به امان خدا و بروم. خیلی سعی کردم برای خودم حجت شرعی بتراشم که دست خودم نیست و مجبور شدم و خدا می بخشد و این حرف ها. ولی وجدانم راضی نشد. داشتم فکر میکردم کاش تکه روزنامه ای، چفیه ای چیزی داشتم که پهن می کردم یک گوشه و نمازم را می خواندم. گفتم: آقا پس من کجا نماز بخوانم؟!  آقای مسئول بوفه گفت: خانم بیا همین جا، رفت بوفه را (که همه محتوایاتش را فروخته بود) باز کرد و یک کارتون پاره کرد و پهن کرد برایم و گفت بفرمائید، در را هم خودتان از پشت قفل کنید که کسی مزاحمتان نشود، فقط من را هم دعا کنید!

تشکر کردم!

نمازم را خواندم، هرچه گشتم مسئول بوفه را پیدا نکردم که تشکر کنم، پس گوشه مقوایی که برایم پهن کرده بود بزرگ نوشتم:

سلام

ممنون که این لطف رو در حق من کردید.

محبت شما باعث شد من جلوی پروردگار خودم شرمنده نباشم که تئاتر را به نماز اول وقت ترجیح دادم.

ممنون

عمرتون پر از خدا

 

میدانی!

هم من تشویق شدم که از این به بعد هم همیچوقت بهانه نیاورم و نیت نماز اول وقت را بکنم تا خدا راه را برایم هموار کند و هم حتما آن مرد ترغیب شد که کار خیر بکند.

کوچکترین اثرش این بود.

                                          

  • جویا ...

جستار  (۸)

چه قشنگ
کاش من هم این شکلی بشم.
جویا:
کار سختی نیست!
فقط باید ادم حواسش باشه اذان یعنی خدا داره ادم رو صدا میکنه، جواب ندادن بهش بی احترامیه
خب پس حق دارید ادبیات منو مشکل دار بدونید دیگه
فضای اینجا بیش از حد معنویه :)))
جویا:
من گفتم مشکل داااااار؟؟؟؟ (ایکن تعجب)
خودمم بهش زیاد ایراد دارم، دست و دلم به تغییر نمیره
 راسته که میگن ؛(( هر چیزی که در جستن انی،آنی )) ؟

جویا:
هوم!
  • النا بانو
  • چقدر خوب
    یا میریم عروسی میبینید چقدر سخته خوندن نماز توی اون وضعیت

    جویا:
    من تجربه کردم!
    وقتی اولش همه سرزنشت میکنن که حالا بعدا بخون، یا امشبو نخون، بعد که میبینن نه نث اینکه اینجوری خوندن نشدنی هم نیست همه پا میشن
    اونوقت خیلی میچسبه
    سلااام
    چه عجب اینجا آپ شد؟:)
    کجاهایی جویا جان:D
    1 آبان هم داره می یاد ها:))
    یادم نبود برات فایلی رو که خواستی بفرستم ان شالله الان میفرستم برات;)
    التماس دعا عزیزم:*
    جویا:
    سلام عجقم
    منم روم نشد دوباره بهت بگم!
    خجالت کشیدم
    گوشیت در دسترس نیست! چندبار زنگیدم:|
    روم نشد چیههه؟ ما از این حرفا داریم عایا؟
    جویا:
    خاموشه گوشیم
    شرمنده
    اخه چقققد زحمت؟ (ایکن خجالت)
    بهترین نماز عمرم را در میشداغ خواندم
    البته بعدش فهمیدم جهت یابی مون اشتباه بوده و پشت به قبله نماز خوندیم !
    جویا:
    خخخخخخخخخخخخخخخخ!
    منم بهترین نمازم رو تو راه اول راهیان نور عمرم خوندم که بعدا یادم افتاد باید شکسته میخوندم
    خیلی قشنگ بود چقدر جااااااالب چه بنده های خوبی خدا داره خوش به حالش :) 
    جویا:
    این وقتا کلا حسی که خود ادم داره هم جالبه

    جستار

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی