من در جست و جو هستم...

من در جست و جو هستم...

من در جست و جو هستم...

در جستجوی راز غریب یک خیابان دو طرفه !

در جست و جوی چرای سحر تکان یک پرچم !

در جست و جوی اعجاز اشکال هندسی... اعجاز شش گوشه !

در جستجوی منشا این بوی غریب که نمی دانم چرا فقط چند روز مانده به محرم می پیچد !

در جست و جوی اینکه چرا وقتی پا در آن خیابان دو طرفه می گذاری و چشمت

به تکان آن پرچم سرخ رنگ می افتد دلت تا ابد اسیر آن شش گوشه می شود و

بوی سراسر ابهامش تا همیشه به جای خون در رگ هایت جریان می یابد...

آی کربلا کربلا کربلا...

من در جست و جو هستم..

در جستو جوی راز شهادت

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم.


اصلا چه کسی میگوید که شهیدان از دنیا دل کنده بودند؟

چه کسی میگوید دست از جان شسته بودند و وابستگی به این دنیا نداشتند ؟

کسی را که ادعا میکند شهدا تعلقات دنیایی نداشتند را به من نشان بدهید تا برایش ثابت کنم که آن ها بیشتر از همه ی ما مثلا زنده ها، دنیا دوست بودند.

می دانی چرا، چون توی دینمان داریم که هرچه را که بیشتر از همه دوست داری نثار بهترین دوستت کن.

مگر می شود آدم بردارد چیزی را که دوست ندارد، ازش دل کنده، به دردش نمی خورد، تعلق خاطری بهش ندارد را به خدا بدهد بعد خدا بگوید تو بالاترین مقام را پبدا کردی و او را شهید کند؟ (یا به عبارت دیگر هدیه اش را بپذیرد و او را ببرد پیش خودش؟)

اصلا همین پارادوکسیکال نظام خلقت خداست که مرا بیچاره خودش کرده!

اینکه تو تا دل نکنی، خدا قبولت نمیکند، و اگر دل بکنی و هدیه اش کنی به خدا، باز هم قبول نمی کند.


پ.ن: این را از پستوی بلاگفا بیرون کشیدم!

  • جویا ...

جستار  (۴)

  • النا بانو
  • همیشه همه چیو یه جور تعبیر میکنیم ولی واقعیت چیز دیگریست
    جویا:
    گاهی فقط باید چشم ها را شست
    من فکرکنم درمورد شهدا منظور اینه که میل روحشون به عالم بالا بیشتره که دنیای و متعلقات دوست داشتنی اش در برابر محبوب ناچیز به حساب میاد تا فداش کنن.
    جویا:
    قابل تامل ه
  • زهره خوب بخت
  • چقدر این متن جالب و متفاوت بود. هیچکس تا به حال از این زاویه به این داستان نگاه نکرده. مطمئنم.
    جویا:
    ادم های ریز و تیز بین زیاده
    ولی سپاس
    سلام
    متن خوبی دارید.
    جویا:
    سلام و سپاس

    جستار

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی